Tribute to: PROFESSOR X

Bespreek hier je favoriete Marvel karakters, teams en superhelden, van Wolverine's geneesfactor tot de Avengers en Captain America

Tribute to: PROFESSOR X

Berichtdoor Arachnophobia op di 20 jul 2010, 09:50

Een maand geleden opende ik de errste 'Tribute to' thread, die was over Cyclops en vindt je hier terug.

Maar nu 1 speciaal voor Professor X.

Hij heeft veel fouten gemaakt, maar aan de andere kant wel de mutanten training gegeven en is hij verantwoordelijk voor het oprichten van de X-Men.

Wat vindt jij de meest positieve handelingen van Xavier?

Wat vindt jij leuke karakter eigenschappen van de kale meester?

Wat heeft hij helemaal fout gedaan?

Kortom, alles over Prof. X kan je hier kwijt!

Andere Tributes;
Cyclops
>>>> >>>> >>>> BE AWARE OF THE SPIDERFREAK!!! <<<< <<<< <<<<
Afbeelding
Arachnophobia
Starjammer
Starjammer

Re: Tribute to: PROFESSOR X

Berichtdoor Peacock1976 op di 20 jul 2010, 12:24

Positief: hij heeft de X-Men opgericht natuurlijk!!
voor een ouwe lul heeft hij best wel humor.
Karakter: Weet niet zo goed wat ik van hem moet denken; hoe meer we te weten komen, hoe onsympathieker hij wordt.
Fout: Hij doet niet aan lange-termijn-planning, zijn oplossing voor het Vulcan-x-team was helemaal fout, hij "outte" het instituut zonder te overleggen en zonder aan de consequenties te denken, hij gedraagt zich als een übermensch, een god; hij beweert de tegenpool van Magneto te zijn maar zijn methode's zijn net zo arrogant en fout. Hij verloochend zijn eigen woorden; het is maar de vraag hoeveel X-Men er daadwerkelijk uit eigen beweging bij de X-Men zijn gegaan en hoeveel hij er gedwongen heeft, zoals hij Voght probeerde te dwingen. Zijn credo lijkt wel: "if you're not with me, you're against me!"
Als je typefouten vindt, mag je ze houden; ik maak dagelijks nieuwe.
Afbeelding
Peacock1976
Ultimate X-Man
Ultimate X-Man

Berichtdoor Whitedog op di 20 jul 2010, 14:07

Ik vind dat Xavier een beetje hypocriet is.

Zijn hele leven verzette hij zich tegen Magneto, maar uiteindelijk heeft Xavier zelf een aantal grove fouten gemaakt.

Zoals het verzwijgen van het bestaan van X-Men 1.5 (Sway, Vulcan, Petra en Darwin) en hun bestaan gewist uit het geheugen van de toenmalige X-Men.

Dat is niet de enige keer dat hij gebeurtenissen ongevraagt uit iemand gewist heeft.

Wat hij flikte met Magneto om hem 'uit te zetten' was helemaal onverantwoordelijk gedrag, wat niet bij een helden trainer past. Hij deed het ook niet om de wereld of het mutantenras te redden, nope, puur uit boosheid en wraak.

Hoe hij Danger behandelde kan ook niet.

Hij heeft te vaal misbruik gemaakt van zijn gaven.

Maar goed, hij is nu anders, althans dat moeten we geloven na de X-Men: Legacy verhalen omtrent Xavier. Ik geef hem de voordeel van de twijfel, dit keer.
***********Wordt ook lid van de X-Mannen Hyves!**********
************Zie http://x-mencomics.hyves.nl/ ************

Afbeelding
Whitedog
Time-Keeper
Time-Keeper

Berichtdoor Miracle op wo 21 jul 2010, 14:32

Als Charles er niet was, waren de X-Mannen er niet. Daarvoor ben ik hem dankbaar.

Ik vind wel dat ze een onbetrouwbaar karakter van hem hadden gemaakt en ben Mike Carey dankbaar dat hij dit herstelde.
Miracle
Hero for Hire
Hero for Hire

Berichtdoor Schuimend Mormel op wo 21 jul 2010, 22:13

Hoewel ik weet dat Professor X een aantal foute dingen heeft gedaan in zijn leven, ook tegenover de X-Mannen, en dat hij vaak genoeg ook zijn eigen zin kan doordrijven, kan ik hem toch nooit zien als hypocriet. Xavier weet heel goed dat hij zelf een mens is met fouten die soms over grenzen gaat of uit de slof schiet. Maar vergeleken met Magneto is hij ook eindeloos begripvol en geduldig naar zijn medemutant en medemens toe. Hij let er ook vrijwel altijd op dat de X-Mannen zelf geen grenzen overschrijden op hun missie. Er moet ook een erg grote druk op zijn schouders rusten omdat al zijn X-Mannen hem zien als een soort bovenmenselijke figuur, een personificatie van het doel waarvoor zij strijden. Daarom is het des te pijnlijker voor hen als dat masker breekt en de mens Xavier eronder tevoorschijn komt (vooral zijn duistere kanten). Maar anders vind ik het terecht dat Scott kwaad op hem werd aan het einde van Deadly Genesis.

Ik vind het ook opvallend dat Deadly Genesis als retcon plaatsvindt tussen "60s Xavier" en "70s Xavier"; want toen Claremont hem begon te schrijven vanaf 1975 liet hij hem dingen zeggen als "ik doe liever niet aan grootschalige hersenmanipulatie" terwijl hij daarvóór nooit scrupules had (ensceneerde zijn eigen dood, liet de X-Mannen het lichaam begraven en ging gewoon in het geheim in de kelder van de School verder met zijn werk totdat hij zich na maanden weer liet zien.)

Mijn favoriete Professor X-moment is uit het nummer van Uncanny X-Men over zijn verleden met Amelia Voght. Hij zegt daarin iets over "altijd maar gedacht hebben dat je anders was, en dat niemand je ooit zou kunnen begrijpen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet waar is". Dat was nadat Amelia en Xavier van elkaar hadden ontdekt dat ze mutanten waren, en elkaar zo dus 'gevonden' hadden.
Schuimend Mormel
Runaway
Runaway

Berichtdoor Whitedog op do 22 jul 2010, 15:20

Ja maar zelfs Amelia heeft hij zijn gave op misbruikt. Dat kostte hem die relatie daardoor.
***********Wordt ook lid van de X-Mannen Hyves!**********
************Zie http://x-mencomics.hyves.nl/ ************

Afbeelding
Whitedog
Time-Keeper
Time-Keeper

Berichtdoor Schuimend Mormel op do 22 jul 2010, 22:50

Klopt, ook al begreep hij onmiddellijk daarna dat hij een rotstreek had uitgehaald...
Ik vond het gewoon een leuk panel/leuke zin, omdat het goed verwoordde hoe mutanten (of buitenbeentjes in het algemeen) steun aan elkaar kunnen hebben en herkenning vinden- niet per se Amelia & Xavier specifiek.
Schuimend Mormel
Runaway
Runaway

Berichtdoor wolvster op za 24 jul 2010, 18:35

Bij Xavier heb ik altijd het gevoel dat het volgende Engelse gezegde hem precies goed beschrijft:

The road to hell is paved with good intentions.

Met andere woorden hij bedoelt het wel goed, maar de uitvoering laat te wensen over. Hij is manipulatief en hypocriet, maar wel met als doel iets goeds te doen (zoals hierboven al gezegd vooral voor de korte termijn). De uitkomsten van zijn vaak ondoordachte acties zijn soms erger dan de problemen die hij probeert op te lossen heb ik het idee.
Afbeelding
"I brush my teeth with porcupines." Wolverine vs Proteus (Uncanny X-men)

http://comicnewbie.blogspot.com < aanraders voor comic newbies!:)
wolvster
Knight of Pendragon
Knight of Pendragon

Keer terug naar Karakter & Team Discussies